Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Promedia slår fjolårets resultat

Publicerad: 8 november 2011, 09:26

Promedia kommer att göra ett bättre resultat i år än 2010, enligt vd Lena Larsson. Men koncernen ska ändå spara 55 miljoner fram till 2014.


Ämnen i artikeln:

Promedia

Nu aviserar Promedia en mindre omorganisation. Sex tidningsområden blir fyra, när NA/Örebroar’n och Motala&Vadstena tidning bildar området Örebro och VLT och Ingress bildar området Västmanland. De övriga två områdena är Norrtälje och Södertälje.

Vi samlar också allt marknads- och affärsutvecklingsarbete i en gemensam enhet med ett tydligt ansvar, säger Promedias vd Lena Larsson.

Promedia har tidigare gått ut med att koncernen ska spara 55 miljoner kronor fram till 2014.

Det kommer att krävas en omställning för att vi ska klara utvecklingsarbetet. Vi har inte gått ut med något sparpaket, bara att vi ska spara 55 miljoner. Om det är en stabil konjunktur är det vad som kommer att krävas, säger Lena Larsson.

Promedia är en del av Stampen, där marginalen för hela koncernen förra året låg på 5,2 procent. Målet är att den ska ligga på 10 procent på koncernnivå på några års sikt.

Förra året omsatte Promedia 1,2 miljarder och gjorde ett rörelseresultat på 55 miljoner, vilket gav en marginal på 4,8 procent.

Vi kan säga att vi kommer att göra ett bättre resultat än förra året, säger Lena Larsson.

Vad marginalen kommer att landa på vill hon dock inte spekulera i.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Promedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.