Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Print fortsätter tappa

Publicerad: 16 Oktober 2012, 05:29

De totala annonsköpen minskade med 6,6 procent i september. Men för dagspressen går det sämre.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Att den totala mängden annonsköp som går via reklambyråer minskade med närmare sju procent i september är inte något uppseendeväckande. De möter starka resultat för 2011 då den genomsnittliga tillväxten för de fyra sista månaderna låg på 20 procent.

Men dagspress tappar andelar. Storstadstidningarna tappade 16 procent i september och övrig morgonpress hela 27 procent. Kvällstidningarna klarade sig bättre med en marginell minskning på 3 procent jämfört med samma månad i fjol.

De flesta mediekategorier tappade under månaden, bara radio, tv samt kategorin övrigt där bland annat strategisk rådgivning och event ingår ökade.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.