Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Premiär för SvD:s nya intervjuprogram

Publicerad: 3 Juni 2015, 08:08

Ekonomireportern Carolina Neurath leder tv-satsningen som sponsras av Volvo.


Ämnen i artikeln:

Svd.seCarolina NeurathVolvoSvD

I ”Neuraths toppmöte” kommer SvD Näringslivs Carolina Neurath intervjua näringslivets toppar i deras egna miljöer. Först ut är finansmannen Christer Gardell och samtalsämnena spänner mellan risken för en brutal börskrasch och feminism:

”Hur maktens män ser på feminism och jämställdhet är det alltid intressant att fråga om”, säger Carolina Neurath i ett pressmeddelande.

Varje intervju blir omkring 10 minuter och tanken är att de ska vara ”personliga utan att bli alltför privata.” Nästa intervjuperson i serien blir finansmannen Erik Penser, som lever ett tillbakadraget liv på sitt brittiska gods.

Serien görs tillsammans med produktionsbolaget Chimney och presenteras i samarbete med Volvo Car Sverige:

”Det bygger på att varumärkena SvD och Volvo Cars står för svensk kvalitet och nytänkande”, säger Per Carleö, marknadskommunikationschef på Volvo Car Sverige. ”Både mediesektorn och motorindustrin är mitt uppe i en digital förändring där allt mer innehåll och fler tjänster blir digitala. Rörlig bild är det som engagerar människor väldigt mycket. När SvD erbjuder detta var det naturligt för oss att haka på.”

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.