Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Positiva signaler från mediebyråerna

Publicerad: 15 December 2009, 06:09

Nedgången i november blev 4 procent jämfört med 2008 enligt Mediebyråbarometern. Hitills i år ligger tappet på 18 procent. Alltså ett positivt besked menar Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.


Ämnen i artikeln:

Staffan SlörnerSveriges MediebyråerMediebyråbarometern

Reklamköpen i november brukar ligga under nivån för oktober. Men i år är det tvärtom.
– Nu var det visserligen fem måndagar i november, vilket drar upp siffrorna något, men trots det innebär det här definitivt ett positivt trendbrott, säger Staffan Slörner i ett pressmeddelande.

Flera medieslag ökade i november, tv med 8 procent och radio med 22 till exempel.
Dagspressen fortsätter dock att tappa. Kvällspressen 20 procent, storstadspress 17 procent och landsortspress 5 procent.


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.