Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Pluseffekt fyllda VM-läktare

Publicerad: 11 Maj 2012, 11:42

24 000 biljetter till hockey-VM. Det delar Aftonbladet ut till sina Pluskunder. Gamla som nya.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladethockey-VM

Biljetterna släpptes klockan 14.00 i dag. Och det har varit ett bra tryck.

Vi har haft en rejäl anstormning, säger Aftonbladets Pluschef Christoffer Bjäreborn.

Efter en dryg timme hade det redan gått 1 000-tals biljetter. Merparten till nya Pluskunder.

För 59 kronor får de tillgång till alla Pluserbjudanden samt två biljetter till någon av de resterande VM-matcherna i Sverige. Men även gamla kunder får biljetter. Med hjälp sin kundkod kan de också boka VM-biljetter.

Till varje match har Aftonbladet 2 000 biljetter.

Så det är först till kvarn som gäller, säger Christoffer Bjäreborn.

Han tror att det här mycket väl kan bli den mest framgångsrika Pluskampanjen hittills. Och att konceptet kommer att användas fler gånger.

Det kommer vi säkert att göra. Det gäller bara att hitta rätt typ av kampanj. Det gäller att träffa rätt.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladethockey-VM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.