Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Plus större än print för Aftonbladet

Publicerad: 8 Maj 2014, 07:16

Den tryckta upplagan faller med tvåsiffriga tal. Men digitalt går det allt bättre att ta betalt för innehållet. Aftonbladet Plus har nu fler kunder än antalet som köper printversionen av kvällstidningen.


Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson Olsén

I februari gick Aftonbladet Plus om den tryckta kvällstidningen. Enligt de reviderade siffrorna för månaden var den tryckta upplagan då 169 700 ex samtidigt som den digitala upplagan låg på 173 300.

Siffrorna för mars, som ännu inte publicerats, visar att trenden håller i sig. Då var den tryckta upplagan 171 500 ex och den digitala 179 700 ex.

Vi har sett att det har stått och vägt ett tag, men nu har det hänt, konstaterar Sofia Olsson Olsén, chef för Aftonbladet Plus.

Det är jätteroligt, men givetvis är det en bra bit kvar om vi ska nå målet, att vara ett onlineföretag 2017. Så nu är det bara en uppgift som gäller, att bli ännu större.

Aftonbladets informationschef Fredrik Lindén gläds också åt framgångarna för Plus.

Nu är vi Sveriges största betalda tidning. Både i print och digitalt.

Målet för 2014 är att ligga en bit över 200 000 kunder vid årsskiftet. Läs mer om utvecklingen för Aftonbladet Plus i den nya betalmodellsrapport som publiceras inom kort på Medievärlden Premium.

Enligt Scihbsteds rapport för första kvartalet 2014 som presenterades igår låg upplagetappet för Aftonbladets tryckta upplaga på 16 procent jämfört med samma period 2013.

Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson Olsén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.