Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Plus på alla områden för DN

Publicerad: 19 April 2006, 07:43

Alla DN:s affärsområden visar tillväxt jämfört med 2005. Bäst går rese- och platsannonseringen. Duktiga säljare och nya fräscha produkter är förklaringen menar försäljningschefen Alexis Logotheis.


I genomsnitt ligger DN:s ökning i år på 20 procent jämfört med samma period i fjol. Reseannonseringen ökade 37 procent de tre första månaderna, bäst gick det i januari då resultatet blev ett plus med 57 procent.
Platsannonseringen ligger nu 45 procent bättre än samma tid i fjol.
– Alla områden ökar konstant. Det har nog aldrig hänt tidigare, säger Alexis Logotheis.
Det finns två huvudorsaker enligt honom. Dels konjunkturerna och dels att man ”gör allting rätt nu”.
Varför har ni inte gjort det tidigare?
– Det får du fråga de som varit här längre, säger Alexis Logotheis.
Uppfräschningen av såväl bostadsbilagan som på stan har bidragit till försäljningsframgångarna tror han.
– Vi har fått över många mäklare som tidigare gått i Hus&hem.
Beror inte det snarare på att ni jobbat med priset och inte utseendet?
– Vi är fortfarande dyrare än Metros bostadsbilaga. Men vår andas vinnarkänsla och det känner mäklarna.
Det går dock inte bara göra om tidningar och sedan luta sig tillbaka och tro att annonspengarna kommer strömmande.
– Fortfarande är det säljarna som gör jobbet. De ligger i mycket för att få ut budskapet om våra nya produkter, säger Alexis Logotheis.
Fortsätter den här utvecklingen är han övertygad om att DN kommer att redovisa svarta siffror för 2006.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.