Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

PlayAd och Mediekompaniet går samman i webb-tv-satsning

Publicerad: 22 Februari 2016, 09:35

Samarbetet ska bredda erbjudandet till att gälla dagspress och onlinevideo. Därigenom hoppas man kunna locka fler annonsörer.


Ämnen i artikeln:

PlayadMediekompaniet

Mediekompaniet når i dag svenska publicister utanför storstäderna på områdena print, webb, mobil och ibladning, men genom att bolaget nu ingår en allians med online video-aktören PlayAds kan man fortsättningsvis också erbjuda en lösning som inkluderar webb-tv. Förhoppningen är att samarbetet ska leda till att man når dagspressannonsörer.

Med fler än 45 svenska sajter inom dagspress- och nyhetsvärlden och med cirka 1,5 miljon startade strömmar per vecka har vi troligtvis den bästa räckvidden på den svenska marknaden, säger Cecilia Ydremark, produktchef för webb-tv på Mediekompaniet, i ett pressmeddelande.

Jonna Strandberg, PlayAds Nordenchef för webb-tv-kanal YouPlay, beskriver en av anledningarna till samarbetet i en kommentar:

Vi vill kunna erbjuda en stark premiumpaketering med stort inventory och en stor aggregerad räckvidd, vilket marknaden efterfrågar. Och detta finns just hos svenska dagspresspublicister där man som annonsör vet precis var annonsen hamnar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PlayadMediekompaniet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.