Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Platsannonseringen ökar

Publicerad: 3 November 2010, 12:31

Tredje kvartalet ökar platsannonseringen i morgonpressen med 48 procent i storstad och 43 procent i landsortspressen, visar TU:s platsannonsindex.


Indexet bygger på annonsvolymen i 65 morgontidningar, och det är stor spridning i resultaten mellan olika tidningar.

”Ökningen är ju mycket kraftig, men den sker från låga nivåer under 2009. Annonsörerna drog in den konjunkturkänsliga platsannonseringen direkt när konjunkturnedgången startade hösten 2008 och under 2009 minskade volymerna med uppemot 40 procent. Den återväxt vi nu ser i platsannonseringen sker dock snabbare än återväxten från konjunkturnedgången kring millennieskiftet”, säger Fredrik Rogberg, analyschef på TU, i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.