Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Platsannonseringen ökade

Publicerad: 15 november 2011, 08:05

Platsannonseringen i morgonpress ökade tredje kvartalet, men betydligt mindre än första halvan av året.


Jämfört med samma period i fjol ökade volymen med drygt 5 procent, visar TU:S Platsannonsindex.

Landsortspress växte med 7 procent och storstadspress med 1 procent.

”Tillväxten under tredje kvartalet jämförs med det kvartal förra året då tillväxten var störst för platsannonseringen i storstadstidningarna. Dessutom har platsannonseringen i storstäderna historiskt sett avtagit snabbare än på landsorten vid nedgångar. Det är självklart positivt att platsannonseringen fortfarande har växt trots turbulensen på finansmarknaderna”, säger Fredrik Rogberg, analyschef på TU, i en kommentar.

TU Platsannonsindex bygger på rapporterad annonsvolym från ett 70-tal morgontidningar.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.