Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Patrik Hadenius inför annonser i Forskning & Framsteg

Publicerad: 4 Januari 2011, 11:01

Ett av Patrik Hadenius första drag som publisher är att införa annonser i tidningen som varit annonsfri i 45 år.


Målet är att annonsintäkterna ska stå för 10 procent av tidningens intäkter, säger Patrik Hadenius till Resumé.

Ett annat mål är att tidningen, vars upplaga på 41 000 till 98 procent består av prenumerationer, också ska öka sin lösnummerförsäljning.

Hadenius tar med sig Språktidningen till F&F

Patrik Hadenius ny chef på Forskning & Framsteg

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.