Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Pär Ekroth ska sköta Schibsteds globala varumärkesarbete

Publicerad: 19 December 2016, 14:15

Pär Ekroth får ansvar för den nya enheten Global Brands inom Schibsted Media Group.

Går från marknadschef på Aftonbladet till ledare av den nya enheten Global Brands inom Schibsted Media Group.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Pär Ekroth har haft olika roller på Aftonbladet i ett decennium. År 2014 blev han marknadschef. Innan det arbetade han som reklam- och sponsringschef. Nu står det klart att Pär Ekroth från och med den 2 januari får ansvar för den nya enheten Global Brands inom Schibsted Media Group.

”I Pär Ekroth får vi en driven kraft med erfarenhet och kompetens att ansvara för vårt globala varumärkesarbete”, säger Jørgen T Helland, ny Director of Brands and Digital Marketing.

Den nya enheten, som ska stärka det globala varumärkesarbetet inom koncernen, placeras i Stockholm och organisatoriskt ligger den i Schibsteds globala kommunikationsfunktion.

Framåt räknar mediekoncernen med att lansera flera globala produkter vilka, enligt ett pressmeddelande, ”kommer att bli avgörande för hur koncernens varumärkesarbete ska bedrivas”.

”Det ska bli spännande, utvecklande och utmanande att driva varumärkesarbetet på koncernnivå. Inom Schibsted vet vi att starka varumärken gör skillnad. Att hitta en balans mellan våra lokala ‘Power Brands’ och våra globala initiativ är en nyckel för att få full utväxling på våra satsningar inom produkt och tech”, säger Pär Ekroth i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.