Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Omni fyrdubblar sina intäkter – men gör fortsatt förlust

Publicerad: 16 Juni 2016, 06:14

Omni

Har ökat försäljningen, men visar fortfarande röda siffror.


Schibsteds satsning Omni, som startade som en Iphoneapp för nyheter och opinionsmaterial, finns i dag för android samt i desktopversion. Tjänsten har, sedan den lanserades brett 2013, vunnit flera priser – bland annat för sina nya specialutveckladeappar som lanserades i augusti förra året.

Nu skriver Breakit om siffrorna för verksamhetsåret 2015. Av siffrorna, som kommer från den årsredovisning som nyligen inkommit till Bolagsverket, framgår att Omni förra året gjorde en förlust på 6,7 miljoner kronor. En förlust som ägaren Schibsted går in och täcker.

Det kan jämföras med den stora förlust på 17 miljoner som gjordes 2014. Då förklarades förlusten med att stora kostnader för att ta fram Omnis egenutvecklade publiceringsplattform.

För 2015 låg Omnis intäkter på 24,3 miljoner kronor. Året innan låg intäkterna på 6 miljoner kronor. Det innebär att Omni har fyrdubblat sina intäkter på ett år.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.