Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nytt startdatum för kampanjmätningar

Publicerad: 2 Oktober 2003, 08:57

Från och med årsskiftet räknar Print Panel med att de utlovade mätningarna ska vara i gång.


Från början var det sagt 1 oktober. Nu verkar det bli 1 januari. Print panels ordförande Johan Gahlin är försiktigt optimistisk:
– Jag tror att vi kommer i gång då. Jag vill inte svära på det men är till 90 procent säker.
Arbetet med att rekrytera de närmare 5 000 medlemmarna till panelerna som ska svara på frågorna är i full gång. Samtidigt tar man också fram referensgrupper, med till exempel statistiker och aktörer från riksannonsmarknaden, som ska utvärdera mätresultaten.
Orsaken till fördröjningen är problem hos TNS Gallup. Inom kort räknar man med att de ska vara undanröjda. Kommer inte verksamheten i gång i januari som nu är planerat blir det troligen fråga om krav på ett större skadestånd.
Bakom Print Panel står Citypaketet, Stormarknadspress, FLT, Riksmedia och Svenska Dagbladet.
MIKAEL MARKLUND

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.