Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nytt branschpris för analytiker

Publicerad: 17 April 2013, 10:25

TU och RAM står bakom ett nytt stipendium vars syfte är att uppmärksamma analytikernas roll för dagspressens affärsutveckling.


Ämnen i artikeln:

RAMTU

Stipendiet går till den person som gjort det mest värdeskapande analyscaset inom svensk massmedia. Det ska gälla mediehus och/eller annonsör/slutkund samt innehålla nytänkande när det gäller metod eller analys samt främja analytikernas roll i affärsprocessen.

I en tid då mediehusen söker nya intäkter tror vi analytikernas roll blir viktigare är någonsin. Genom det här stipendiet vill vi och Tidningsutgivarna uppmärksamma och uppmuntra deras arbete och sätta fokus på värdet av analys, säger Rickard Örn, vd på RAM i ett pressmeddelande.

Juryn består av representanter från TU och RAM samt Anders Ericson vd på Sveriges Annonsörer och Monica Touminen, printchef på Maxus.

Summan är på 25 000 kronor och kommer att delas ut på TU:s analysdag i höst.

Ämnen i artikeln:

RAMTU

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.