Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nytt berättargrepp lockade besökarna

Publicerad: 29 September 2014, 11:35

I torsdags var det premiär för Aftonbladets nya satsning på ett större berättargrepp online. Projektledare Maria Trägårdh är mycket nöjd med både besökssiffror och läsarrespons.


Sedan i tordags har över 1 031 000 unika användare varit inne på reportaget om Estonias förlisning.

Och den drar fortfarande rätt bra med trafik, säger Maria Trägård.

Den genomsnittliga läsartiden ligger på 3,14 minuter.

Det är också mycket bra siffror.

Nu ska gruppen analysera statistiken mer i detalj för att få en klarare bild över besökarnas beteende.

Vårt intryck, även om det är en amatörmässig gissning, är att många har läst hela storyn. Och bara texten är på runt 60 000 tecken. Sedan tillkommer grafik och filmer till exempel.

Det finns redan ett antal andra berättelser på gång där samma verktyg och berättarteknik ska användas.

Även om alla kanske inte blir lika omfattande som det här, säger Maria Trägårdh.

Aftonbladet tar nya berättargrepp online

Nu slår det platta berättandet till med full kraft

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.