Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nykomlingen som går med vinst från nummer ett

Publicerad: 6 November 2008, 13:48

Den moderna hantverkaren debuterade idag. Det är IDGs senaste satsning, ett magasin för hantverkarna med eget företag. Tidningen är lönsam från nummer ett.


Ämnen i artikeln:

IDG

Omedelbar framgång – DMH.

Den moderne hantverkaren skickas ut till 55 000 företagare i hantverksbranschen.
Annonsörerna ska nå en unik målgrupp ”där vd:n ofta är hantverkare, inköpsansvarig och ekonomichef på samma gång”.

Enligt projektledaren och initiativtagaren Rickard Carlsson är annonsörernas intresse ”extremt stort”.

När ska tidningen nå break even?

– På en gång.

Redan första numret?

– Ja.

Ska tidningen prenumereras i fortsättningen?

– Vi ska sätta oss ner och utvärdera. Vi kommer att garantera att tidningen når 50 000 hantverksföretag.

Nästa nummer kommer ut den 5 februari, men planen är att det ska bli ett månadsmagasin.

Vilka är konkurrenterna, vilka ska ni ta marknadsandelar från?

– Konkurrenterna är femton – och ingen. Det finns ingen tidning som liknar DMH, samtidigt som Byggvärlden, Elinstallatören och andra skriver om samma saker. Men de är såväl facktidningar som fackliga tidningar. Vi riktar oss till företagaren.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

IDG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.