Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nyhetsmorgon ökar linjärt och digitalt

Publicerad: 18 Mars 2015, 09:23

Nyhetsmorgon i TV4 har i år haft sina bästa tittarsiffror sedan 2001. Detta trots ökande konkurrens från nya aktörer.


Ämnen i artikeln:

NyhetsmorgonTV4

Det totala antalet tittare linjärt på Nyhetsmorgon har hittills i år ökat med 8,5 procent på vardagar, och 14,7 procent på helger. Antalet strömstarter har ökat med 260 procent.

Andelsmässigt i åldersgruppen 12-59 år är siffrorna de bästa sedan 2001.

”Det här är ett fantastiskt betyg åt alla som jobbar med innehållet i vårt morgonprogram. Det är också ytterligare ett bevis på att innehåll som intresserar publiken fungerar såväl linjärt som digitalt, och sannolikt driver tittande åt bägge håll”, skriver TV4:s programchef Viveka Hansson i TV4:s medieblogg.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

NyhetsmorgonTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.