Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nya DN ska få upp räckvidden igen

Publicerad: 9 Juni 2011, 06:48

Årets första fyra månader minskade DN:s räckvidd med nästan sju procent. Det är inget som oroar tidningens annonschef Henrik Stangel.


Ämnen i artikeln:

Henrik StangelDNOrvesto Konsument

Enligt nya Orvesto Konsument har DN tappat 6,8 procent av läsarna på vardagarna och 5,8 på söndagarna. En förklaring till minskningen är att tidningen ökade rejält i räckvidd ifjol menar Henrik Stangel.

Visst är det en liten tillbakagång. Men inte med så stora tal att det påverkar något.

Han påpekar också att DN:s totala räckvidd aldrig varit större än vad den är i dag.

Men det är väl ingen tröst för de som går i print?

Det är alldeles riktigt. Men vi jobbar på att utveckla den också.

Kommer räckvidden att öka när omgörningen är klar?

Det tror jag definitivt. Speciellt räckvidden i Stockholm.

Finns det någon risk att den minskar i övriga landet om Stockholmsmaterialet lanseras hårdare och får egen rygg?

Varför skulle den göra det? Jag tror inte att det ointressant för läsarna ute i landet. Sedan är det ju så att vår bevakning av politik och den allmänna debatten inte kommer att minska, säger Henrik Stangel.

DN:s marknadsavdelning är ute och presenterar upplägget för den nya tidningen för medie- och annonsbyråer just nu. Och responsen är mycket god, enligt Henrik Stangel.

SvD och DI ökar räckvidden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.