Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

NY Times vill införa förbud mot annonsblockerare

Publicerad: 9 Juni 2016, 05:03

Nyhetsjätten ser över möjligheterna att utesluta läsare som använder annonsblockerare. Dessutom finns tankar på att lansera en annonsfri, digital version av tidningen.


Ämnen i artikeln:

Adblockers

Under IAB Ad Blocking & User Experience Summit berättade New York Times-chefen Mark Thompson att NY Times ser över olika alternativ för hur tidningen ska hantera det faktum att allt fler använder annonsblockerare.

Ambitionen är att ta fram flera olika alternativ vilka kan passa både prenumeranter och övriga, rapporterar M3. 

NY Times överväger nu dels att tvinga användare av annonsblockerare att stänga av dem för att ta del av sajten, dels att släppa en helt digital och reklamfri version av tidningen.

”Den som vägrar att bidra till skapandet av kvalitativ journalistik har inte rätt att konsumera den”, sade Mark Thompson under konferensen.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Adblockers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.