Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ny tidning för smarta livsnjutare

Publicerad: 25 Maj 2011, 07:25

Hur gör man för att hitta en schysst lägenhet på Manhattan och hur investerar man smartast i konst? Det är några av frågorna som Affärsvärldens nya tidning Platinum ska ge svar på.


Ämnen i artikeln:

Affärsvärlden

Idag lanseras första numret av tidningen Platinum som ges tillsammans med Affärsvärlden. Tidningen, som är 48 sidor och har en planerad utgivning på fyra nummer det här året, riktar sig till Affärsvärldens läsare i egenskap av privatpersoner.

Enligt pressmeddelandet handlar Platinum om ”att spendera sina pengar på toppkvalitet och njuta av tingen – samtidigt som man gör en så bra investering som möjligt”.

Man kan säga att grunden för tidningen är hur du ska leva livet utan att bli pank genom att investera i bra bostäder, bilar och konst. Investeringar som ökar i värde över tid och som gör att man kan både ha kakan och äta den, förklarar Per Karlsson, utvecklingschef på Talentum.

Det är dyra prylar det handlar om. Det känns som att tidningen riktar sig främst till de med riktigt mycket pengar?

Jo, men det handlar också om läsupplevelser och inspiration. Jag tillhör verkligen inte de som kan köpa en lägenhet på Manhattan. Ändå läste jag artikeln om det till sista bokstaven, säger Per Karlsson.

Två nummer kommer ut i höst? Finns det planer för fortsatt utgivning efter det?

Vi kommer att höra oss för med läsarna, se vad de tycker.

Tidningen görs av Affärsvärldens redaktion. Ny Teknik och tidningen Byggvärlden har också bistått med reportrar inom respektive specialområde.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Affärsvärlden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.