Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Ny konkurrent oroar inte Svenskans annonschef

Publicerad: 16 Mars 2010, 12:40

I april kommer Alma Medias bostadsmagasin som riktar sig till konsumtionsglada innerstadsbor i Stockholm. Samma nisch som Svenska Dagbladets Magasinet vill nå.


Ämnen i artikeln:

Pierre BergströmSvenska Dagbladet

Magasinets starka fokus på, och genomslag i, målgruppen gör att Pierre Bergström känner sig trygg att annonsörerna fortsätter att gå där. Trots att det snart kommer ännu en konkurrent på bostadsbilagemarknaden i Stockholm.
   Jag är övertygad om att de får så bra pay-off hos oss att de inte ser någon anledning att gå någon annanstans.

Vad tror du om Alma Medias koncept?
   Jag har inte satt mig in i det i detalj. Så jag vill inte kommentera det.

Hur går det för Magasinet?
   Senaste tidningen var på 96 sidor vilket är max vad vi kan trycka.  Det tycker jag säger något. Det är bra fart nu. Både på annons och på det redaktionella.

Fick ni säga nej till annonser?
   Vi försöker alltid hitta möjligheter.

Kommer ni att ligga på 96 sidor även framöver?
Det är vår förhoppning. Och som läget ser ut nu så ser det bra ut.

Alma Media startar bostadsmagasin i Stockholm


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.