Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ny kommitté för rörlig bild

Publicerad: 25 Mars 2014, 07:16

Sveriges Annonsörer ersätter tv-kommittén med Kommittén för rörlig bild som utökar bevakningen till webb-tv och andra digitala plattformar


Ämnen i artikeln:

Webb-tvSveriges Annonsörer

”Uppföljning och mätning av webb-tv är en prioriterad fråga i kommittén och vi hoppas snart se en lösning där man kan jämföra en kontakt i webb-tv med en kontakt i tv. Andra frågor som vi diskuterar är hur effekten av reklam i rörlig bild förändras över tid och hur den påverkas av konsumtion i nya plattformar. Framtidens köpstruktur för tv är också på agendan”, säger kommitténs ordförande Lisa Palm, Media Manager EMEA på Electrolux.

I kommittén ingår:

Annonsörer

Lisa Palm, ordförande

Electrolux

Bo-Arne Nilsson
Daniel Saberski
Minna Heiska
Niklas Hedberg
Staffan Ekstam
Åke Balfors

Orkla Foods
Unilever
L’Oreal
Svenska Spel
McDonald’s
ComHem

Medierepresentanter

Sami Vikback
Max Hamberg
Mikael Sundlin
Niklas Lindberg
Peter Nordlöv

Kanal 5
TV4
MTG
Discovery Channel
YouTube

Mediebyrårepresentanter

Christian Rissel
Fredrik Lagerström
John Aleman
Jonas Malm
Patrik Meder
Patrick Wallin

MEC
Tre Kronor
Carat
IUM
Starcom
MediaCom

Övriga representanter

Pirjo Svedberg

MMS

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Webb-tvSveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.