Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 11 januari 2013, 07:49
I ena ringhörnan, Amedias DittOslo. I den andra, Schibsteds utmanare Osloby. Och gonggongen har precis ringt för första ronden.
Ämnen i artikeln:
OsloI går kom första numret av Aftenpostens gratistidning Osloby. Premiärtidningen var på 84 sidor och distribuerades till 280 000 hushåll i Osloområdet.
Men konkurrenten, DittOslo, som ägs av Amedia är inte orolig. Även om kampen om annonsörernas pengar hårdnar menar Tore Bollingmo, redaktör för DittOslo att de kommer att hävda sig väl;
Vi gör 300 redaktionella sidor i snitt fördelat på tolv editioner, säger han till Kampanje.com.
Vi ger ut lokaltidningar, Osloby är en gratistidning för hela staden.
Tidigare har Schibsted kämpat mot danska Søndagsavisen och A-pressen (som tillsammans med Edda Media nu blivit Amedia) om gratistidningsläsare och annonsörer. Då med tidningarna Avis1 och Osloposten.
Ämnen i artikeln:
Oslo