Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ny gratistidningsstrid i Oslo

Publicerad: 11 januari 2013, 07:49

I ena ringhörnan, Amedias DittOslo. I den andra, Schibsteds utmanare Osloby. Och gonggongen har precis ringt för första ronden.


Ämnen i artikeln:

Oslo

I går kom första numret av Aftenpostens gratistidning Osloby. Premiärtidningen var på 84 sidor och distribuerades till 280 000 hushåll i Osloområdet.

Men konkurrenten, DittOslo, som ägs av Amedia är inte orolig. Även om kampen om annonsörernas pengar hårdnar menar Tore Bollingmo, redaktör för DittOslo att de kommer att hävda sig väl;

Vi gör 300 redaktionella sidor i snitt fördelat på tolv editioner, säger han till Kampanje.com.

Vi ger ut lokaltidningar, Osloby är en gratistidning för hela staden.

Tidigare har Schibsted kämpat mot danska Søndagsavisen och A-pressen (som tillsammans med Edda Media nu blivit Amedia)  om gratistidningsläsare och annonsörer. Då med tidningarna Avis1 och Osloposten.

Ämnen i artikeln:

Oslo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.