Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ny e-post tvingar spammare att betala

Publicerad: 15 December 2006, 07:46

Den nya tjänsten släpper bara igenom e-post från personer användaren godkänt, övriga måste göra ett test, eller betala en summa användaren själv bestämmer. Tjänsten kan också användas som komplement till en befintlig e-post.


Företaget Boxbe i San Fransisco står bakom den nya tjänsten. Användaren får själv värdera sin tid och sätta priset för en okänd avsändare att nå fram. Priset kan vara allt mellan 3 cent och 99 dollar. Samtidigt uppmanas kunderna att fylla i sina intressen så att annonsörer kan nå dem med större träffsäkerhet, vilket då skulle kunna leda till att de är beredda att betala för att
nå fram. Kommer annonsörerna att vilja det?

”När konsumenterna blir mindre toleranta mot e-postmarknadsföring och reklam i största allmänhet, blir sådana här program väldigt intressanta”, säger Peter DeLegge, redaktör på Marketing Today, till tidningen Wired.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.