Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Ny analys / Medlemskap ingen genväg till framgång

Publicerad: 18 Oktober 2018, 06:22

Medlemskap som modell för läsarintäkter är en affärsidé som gått starkt framåt det senaste året. Men saknas strategin blir det en vanlig prenumerationsaffär. En ständig dialog med läsaren är en del av receptet som lett till stora framgångar för brittiska Guardian, och som nu inspirerar andra tidningar.


Ämnen i artikeln:

National GeographicMedievärlden PremiumThe Sun

Läs Gunnar Springfeldts analys för Medievärlden Premium här (kräver inlogg).

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.