Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Ny analys / Gratistidningarna – vinnare och försvinnare

Publicerad: 25 Januari 2018, 08:35

Gratistidningarna – vinnare och försvinnare, en analys av Sakari Pitkänen.

Det finns fyra stora aktörer på den svenska gratistidnings-marknaden. Tre av dem förlorar räckvidd och intäkter medan den fjärde ökar. Men det finns aktörer som kan förändra hela spelplanen och en strukturaffär kan komma redan i år, skriver Sakari Pitkänen i en analys.


Ämnen i artikeln:

MetroRoland TipnerSegulahDirektpressMitt i

Läs Sakari Pitkänens analys för Medievärlden Premium här (kräver inlogg).

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.