Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ny analys / Det har mediehusen att vinna på chattbottar

Publicerad: 14 April 2016, 09:23

Snart kan nyhetsförmedling, e-handel och kundtjänst se ut som en vanlig chattkonversation. Chattbottar spås få ett genombrott i år. Deras digitala kusiner, virtuella assistenter, står näst på tur. Ser vi början på nästa stora våg av hur vi interagerar med teknik?


Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

En bot är ett datorprogram som konstruerats för att automatiskt genomföra operationer. Den kan vara antingen förprogrammerad att utföra vissa enkla uppdrag enligt ett givet mönster, eller ha programmerats att reagera på förändringar i sin omgivning. Ordet bot kommer från ordet robot.

Men det finns mycket mer att lära om hur chattbottarna kommer att påverka mediehusens situtation.

Läs Kristin Heinonens analys här:

Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.