Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Ny analys / Befogat utvecklingsstöd eller allmosor från Facebook?

Publicerad: 23 April 2019, 05:06

Det regnar miljarder över mediebranschen. Google har satsat motsvarande 2,7 miljarder kronor på medieutveckling och Facebook svarar med en lika hög summa öronmärkt för lokala nyheter. Men relationen mellan medieföretagen och plattformarna är komplicerad. Så frågan är om det bara är att tacka och ta emot pengarna eller om det finns anledning att vara kritisk?


Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Läs Gunnar Springfeldts analys för Medievärlden Premium här.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.