Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

NWT näst ut att testa Ifrågasätt

Publicerad: 6 Oktober 2017, 05:41

Ifrågasätt grundades sommaren 2015. Ambitionen var att utveckla en debattplattform fri från nättroll och oseriösa debattörer vars ökade närvaro gjort att många mediesajter stängt sina kommentarsfält.

NWT-koncernen inleder ett testsamarbete med den trollfria kommentarsplattformen Ifrågasätt.


Ämnen i artikeln:

NWTBarometernDagens Nyheter

Från och med i dag, den 6 oktober, öppnar NWT-koncernen kommentarsfälten. Inledningsvis handlar det om insändar- och debattsidorna.

”Tidningen har i alla tider stått i centrum för den lokala debatten. NWT vill nu göra ett nytt försök att erbjuda ett forum för en seriös diskussion. För var är egentligen mer naturligt än att lokala frågor diskuteras på den lokala tidningens webbplats”, säger Mikael Rothsten, redaktionschef och ansvarig utgivare för NWT, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare samarbetar Ifrågasätt med Gota-ägda Barometern samt Dagens Nyheter, vilket Medievärlden rapporterat om här och här.

”Jag tycker att det är väldigt kul att kunna berätta om ytterligare ett nytt samarbete. Dessutom ökar värdet för både våra partners och våra användare när fler partners ansluter sig”, säger Gustav Hjärn, vd och grundare av Ifrågasätt.

Ifrågasätt grundades sommaren 2015. Bakom initiativet står – förutom Gustav Hjärn – Henric Wiklund, Mattias Tönnheim och Mats Nilsson, som alla har en bakgrund på Phonera. Ambitionen var att utveckla en debattplattform fri från nättroll och oseriösa debattörer vars ökade närvaro gjort att många mediesajter stängt sina kommentarsfält.

Läs också

Gota Media och Ifrågasätt tecknar avtal

Martin Jönsson om att DN öppnar för läsarkommentarer

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NWTBarometernDagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.