Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

NVP får ny kostym

Publicerad: 25 Januari 2017, 14:09

Nacka Värmdö Posten i ny förpackning.

”Trots att papperstidningens död sedan länge proklamerats tycker vi fortfarande att den är värd att satsa på”, säger tidningens chefredaktör Anders Milde.


Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Veckans utgåva av Nacka Värmdö Posten ser annorlunda ut. Bakom den nya designen står byrån Content Innovation.

I en ledare skriver Anders Milde, chefredaktör och ansvarig utgivare, att de 80 000 personer som tidningen når ut till är skälet till att man moderniserat tidningsdesignen:
”Trots att papperstidningens död sedan länge proklamerats tycker vi fortfarande att den är värd att satsa på. Det finns minst 80 000 skäl till det.”

Han fortsätter:

”Och med så många läsare finns heller inget bra argument för att inte satsa på en ny design av tidningen.”

Tidningens nya förpackning kan du se här.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.