Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu tar Stampen över riksförsäljningen

Publicerad: 2 April 2015, 07:12

Idag lämnar Stampen Local Media Mediekompaniet och startar sin egen riksförsäljningsorganisation under ledning av Magnus Andreasson.


Ämnen i artikeln:

Stampen

Chef för riks- och regionalförsäljningen blir Magnus Andreasson, tidigare försäljningschef för GP, som nu också får ansvar för Bohusläningen, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning och TTELA samt de åtta gratistidningarna inom GIVAB.

”Kunskap om respektive marknadsområde och kundernas effekt är viktigare för oss än att optimera respektive produkt eller titel. Den nya försäljningsorganisationen sätts utifrån våra kunders behov, med en kontaktperson för samtliga produkter och tjänster på riksmarknaden. Vi får redan positiv respons från våra kunder”, säger Magnus Andreasson i en kommentar.

Det är Stampen Local Medias KAM-organisation som tar över lokaltitlarna från Mediekompaniet, och den kommer i fortsättningen även att hålla i  annonssamarbetena inom Citypaketet och Svea.

Det lokala försäljningsarbete samlas under Linda Forsberg, som är ny chef för lokala marknader inom Stampen Local Media sedan den 30 mars.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.