Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu ska Lajkat stå på egna ben

Publicerad: 11 April 2016, 04:54

Viralsajten Lajkat ska inte längre vara en del av Aftonbladets verksamhet utan bli ett fristående bolag.


Ämnen i artikeln:

Lajkat

– Det handlar om att vi vill skapa en entreprenöriell känsla i gruppen och göra arbetet med Lajkat mer fokuserat. Nu får de som jobbar med sajten prioritera det och inte hamna under Aftonbladet, säger Pontus Ogebjer, investerare på Schibsted Growth till Breakit.se.

Han blir tillförordnad vd i det nya bolaget som hittills haft ett par miljoner i omsättning, enligt Pontus Ogebjer.

– Nu har vi ett avtal med Nyheter365 som hjälper oss med annonsförsäljningen, vilket känns jättebra. På sikt ska vi kunna omsätta i alla fall tvåsiffrigt antal miljoner kronor, säger han till Breakit.

Ämnen i artikeln:

Lajkat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.