Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Nu ska Citypaketets kunder få veta mer om effekten

Publicerad: 21 Mars 2012, 09:01

Nu lanserar Citypaketet ett nytt effektindex som bygger dels på varumärkeskännedom, dels på vilken effekt kampanjen ger.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Säljbolagets effektindex bygger på en databas från i dagsläget omkring 800 mätningar. Mätningarna är också uppdelade på branscher för att ge en så rättvisande sambandsanalys som möjligt:

Det skiljer mycket mellan olika branscher har våra undersökningar visat. Till exempel fungerar inte bank- och telekom-annonser lika, säger Citypaketets försäljningschef Mikael Larsson.

Utifrån analysen och det effektindex den skapar kan kunden sedan jämföra sitt resultat med andra aktörer i samma bransch.

Analysen ingår i alla kampanjer som innehåller minst tre införanden från en halvsida och uppåt. Och för varje analys blir databasen större och siffrorna därigenom ännu mer pålitliga. Men Citypaketet kommer inte att gå ut till kunderna och säga vad som fungerar i förväg.

Vi måste vara ödmjuka trots allt. Vi kan ge en inblick i vad som fungerar och inte. Men att säga att vi har svaren, det vore för pompöst, säger Mikael Larsson.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.