Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu har KIT börjat fläska på med reklam

Publicerad: 30 November 2015, 11:52

I förra veckan släppte KIT sin första reklamkampanj. Det är en nativesatsning som går ut på att marknadsföra en bok om bacon, bland annat genom badande grisar på Bahamas.


Ämnen i artikeln:

Kit

Jag väljer att kalla det för content marketing. Vår grundfilosofi är att vi ska vara lika respektfulla mot det här innehållet, som kommer från våra kunder, som vi är mot vårt eget innehåll. Vi annonsmärker dock tydligt, säger Peder Bonnier, en av KIT:s grundare till Breakit.

I dagsläget har bolaget 30 anställda. Och frågan är hur länge de 50 miljoner kronor som Bonnier satsat på verksamheten räcker. Peder Bonnier vill inte gå in på om det kommer att bli någon ny finansieringsrunda nästa år.

Vi gjorde en stor runda förra året. Vår plan är att den ska räcka ett tag. i övrigt avböjer jag kommentarer kring finansieringen, säger han till Breakit. 

Ämnen i artikeln:

Kit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.