Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 14 Juni 2016, 07:56
Aftonbladet Plus.
I förra veckan nådde Aftonbladets digitala betaltjänst Plus rekordnoteringen 250 000 prenumeranter.
”Det är en makalös framgång som bygger på hårt arbete i hela organisationen. Med en kvarts miljon betalande kunder ligger Aftonbladet i världstopp när det gäller digitala prenumeranter”, säger Sofia Olsson Olsén, publisher Aftonbladet.
Förra året ökade antalet Plus-prenumeranter med 30 000 och utvecklingen ser ut att hålla i sig även under detta år. Under perioden januari – maj har 16 000 nya kunder registrerats.
Det är framför allt i mobilanvändandet man identifierat en tillväxt.
”Vi ser en ökande efterfrågan av fördjupande läsning inom bland annat nyheter och sport”, säger Ted Kudinoff, redaktionell Pluschef.
Utvecklingen förklaras i ett pressmeddelandet med en ”kraftfull redaktionell satsning, förbättrade arbetsmetoder, ett allt bredare journalistiskt erbjudande och effektiva kampanjer”.
Plus-prenumeranterna får genom sitt abonnemang tillgång till 500 artiklar i månadensamt erbjudanden om rabatter på konserter och idrottsevenemang.
Sedan 2014 kan man också köpa totaltjänsten Plus Premium, vilken ger tillgång till allt Aftonbladets material i digital form. I dag har mer än var femte prenumerant valt Premium.