Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu finkammar även NTM nätet efter klickmagneter

Publicerad: 11 September 2014, 10:44

Nu lanserar NTM-koncernen Finkammat.se som ska ta upp kampen med Lajkat och Omtalat.


Ämnen i artikeln:

NTM

Projektledare Björn Lövenlid fick klartecken i våras efter at ha burit på iden i omkring ett år. Under sommaren jobbade utvecklarna med att ta fram sajten. Nu är den lanserad. Finkammat är på banan några veckor efter Aftonbladets Lajkat och månader efter Expressens Omtalat.

För ett år sedan var det här obruten mark. Men nu är det verkligen inte det. Men jag tror samtidigt att det finns plats för flera aktörer, säger Björn Lövenlid som säger att han inte är irriterad över att de inte kom först.

Snarare gör det att jag får upp pulsen.

Innehållet delas upp i tre typer, nykammat, välkammat och okammat. Där ska spännande, roliga och engagerande berättelser, filmer och bilder läggas upp.

Från början är målet bara att bygga trafik men på sikt ska det även bli en annonsaffär. Det kan handla om såväl traditionella banners men också till exempel native advertising.

Hur länge kommer det att dröja innan det blir svarta siffror?

Förhoppningsvis inte så länge, säger Björn Lövenlid.

Han har tidigare jobbat som kulturjournalist och varit redaktör på unt.se.

Innehållet på Finkammat.se kommer dels att publiceras på den egna sajten men också synas på koncernens övriga nyhetssajter som nt.se, corren.se och unt.se.

Ämnen i artikeln:

NTM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.