Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu bromsar hela annonsmarknaden in

Publicerad: 11 September 2012, 05:41

De totala annonsköpen från mediebyråerna minskade med 13 procent i augusti.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Hösten började mörkt för inte minst tv som backade med 23 procent i augusti. Något som dock delvis beror på kalendereffekter.

Storstadspressen tappade också rejält under månaden, 17 procent.

Kvällspressen lyckades vända den negativa trenden och ökade sin försäljning med 23 procent. Mycket tack vare OS.

Totalt köpte mediebyråerna utrymme för 868 miljoner under månaden.

I och med det stora tappet i augusti i de flesta mediekategorierna ligger den totala försäljningen nu på samma nivå som 2011.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.