Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nu anställer norska mediebranschen igen

Publicerad: 10 September 2009, 04:24

De lediga jobben inom medier, PR, reklam och marknadsföring har ökat med 30 procent mellan augusti och september i Norge.


Den norska mediebranschen följer med resten av näringslivet, skriver norska Kampanje, och börjar anställa igen. När krisen pågick som värst hade 1795 jobb försvunnit. De stora mediekoncernerna med Schibsted i spetsen har dragit ner rejält på bemanningen.

Nu räknar Rubrikk.no att det finns 1312 lediga jobb. När det var som sämst var det 1000.

”Någon måste faktiskt hantera annonssäljet och någon måste skriva och publicera i tidningarna” svarar Adil Osmani på Rubrikk.no på Kampanjes fråga om botten är nådd.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.