Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

NTM fortsätter vara aggressivt på nya plattformar

Publicerad: 1 December 2010, 10:37

NTM:s koncernchef Lennart Foss tror att 2011 kommer att slå 2010. Nästa år fortsätter satsningen på andra plattformar än print.


Ämnen i artikeln:

NTM

Det här året blir bättre än i fjol, avsevärt mycket bättre, säger han.

Det är inte så konstigt eftersom vi jobbat väldigt fokuserat med organisationerna under två år.

Går alla verksamheter bättre?

Ja, alla verksamheter går bättre än i fjol.

Går alla verksamheter med vinst i år?

Det ska jag berätta när den dagen kommer.

Finns det en risk att en organisation som anpassats till lågkonjunktur är sämre rustad för högkonjunktur?

Vi har inga problem med det. Vi har en organisation som klarar svängningar även uppåt.

Hur blir 2011?

Det ska väl vara lite bättre än 2010. Och vi fortsätter vara aggressiva på andra områden än tryckt papper.

Som tv?

Ja, vi har ju nyligen lanserat en ny tv-kanal i Uppsala.

Är det något som överraskat dig under året?

Man kan nog ändå säga att det är en överraskande stark återhämtning från en ganska dålig konjunktur.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

NTM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.