Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Norska Journalisten drar ner i print

Publicerad: 4 November 2013, 10:30

Sämre annonsintäkter ligger bakom att norska Journalisten drar ner från 20 till 15 nummer per år.


Som andra upplever vi att den digitala kanalen ökar i värde och användning samtidigt som printkanalen blir mindre väsentlig. Kombinerat med fall i annonsingången önskar vi därför flytta krafter över till det digitala, säger chefredaktör Helge Øgrim till Journalisten.no.

Beslutet kommer inte att leda till minskad personal.

Ledningen jobbar nu med en större översyn av sajten och överväger även att gå över till att publicera digitalt först.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.