Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Norran tar klivet över länsgränsen

Publicerad: 16 Augusti 2017, 04:41

Anders Westermark, vd Norran samt Mikael Lindgren, vd Reklam365. Foto: Daniel Holmgren / Cre8 Photo

Norran tar klivet in på mediemarknaden i Norrbotten i och med köpet av Media365 med säte i Luleå.


Ämnen i artikeln:

Norran

Reklam365 säljer bland annat reklam i radio och flygplatser och har samarbeten med såväl United Screens som Schibsted. Nu köper Norran verksamheten genom sitt dotterbolag Grit Media.

– I och med detta tar Grit Media en unik position, ödmjukt antar vi utmaningen att med vår omfattande portfölj, kunskap och långa värdekedja bli kundens förstaval. Det uppnår vi genom lyhördhet för kundens behov, kunskap och målmedvetenhet. Vi kommer att utöka produktportföljen i Reklam365. Tärningen är kastad, säger Ludwig Olofsson, vd i Grit Media i ett pressmeddelande.

Reklam365 som startade sin verksamhet 2012 hade 2015 en omsättning på 9,7 miljoner kronor och gjorde då en vinst på 461 000 kronor.

– Reklam365 har haft god tillväxt under flera år och går mot ett rekordår. Under första halvan av 2017 har vi exempelvis dubblat försäljningen jämfört med samma period 2016. Genom att sälja nu ger vi den nya ägaren bästa möjliga förutsättningar att fortsätta utvecklingen och ta fler andelar på en växande marknad, säger bolagets ordförande Johan Larsson i ett pressmeddelande. I och med försäljningen lämnar han den posten.

Ämnen i artikeln:

Norran

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.