Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Norran går in i digital marknadsföringsbyrå

Publicerad: 15 Augusti 2017, 04:24

Norran är huvudägare i nystartade Grit Media som siktar på att bli störst inom digital marknadsföring i norra Sverige.


Ämnen i artikeln:

Norran

– Vi tror att vi kommer att kunna bidra med mycket i business to business-affären mellan företag. Köpprocessen har förändrats kraftigt de senaste tio åren och i dag hanterar företagen mycket mer av den själv, upp till 70 procent. Det ställer helt nya krav på säljet: var och hur ska företagen synas för att nå sin målgrupp?

Det säger Grit Medias vd Ludwig Olofsson till Norran som också är huvudägare i bolaget.

För Norrans del handlar det om att vi har ett antal kunder i regionen som vill nå utanför tidningens geografiska spridningsområde och det är där Grit Media kommer in. Vi har nu skapat ett helt fristående bolag med egna lokaler utanför tidningshuset i nära samarbete med ett antal unga digitala hemvändare, säger Norrans vd Anders Westermark till den egna tidningen.

Ämnen i artikeln:

Norran

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.