Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nordiska reklammarknaden bromsar

Publicerad: 22 Oktober 2012, 07:59

Norge är den enda nordiska reklammarknad som fortfarande växer visar nya siffror från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRM

Första halvåret 2012 backade marknaderna i Sverige, Norge och Finland. Det var bara i Norge som det fanns en svag tillväxt. Det är också i Norge som reklamköpen per invånare är högst, 259 euro per person. Det visar IRM:s halvårsstatistik.

Sverige är två med 189 euro per person, Danmark trea med 130 euro per person och Finland fyra med 139 euro per person.

Det tuffare reklamläget vi ser under början av 2012 kommer att hålla i sig för samtliga Nordiska marknader även under resten av året, säger IRMs analyschef Tobias Hedström i ett pressmeddelande. Men trots det oroliga läget i världsekonomin är de Nordiska reklammarknaderna relativt välmående.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.