Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nordisk satsning av Daily Mail

Publicerad: 14 April 2016, 07:27

3,7 miljoner unika besökare per månad har Daily Mail i Norden. En trafik sajten nu ska tjäna mer pengar på.


Ämnen i artikeln:

Sellbranch

MailOnline som driver Daily Mail har skrivit på ett avtal med säljnätverket Sellbranch som primär representant och återförsäljare i Norden. Sellbranch ska ansvara för all annonsering och för optimering av annonsintäkter via programmatiska handelsplattformar.

Mediekoncernen ser Norden som en prioriterad marknad och hoppas öka såväl varumärkeskännedomen som intäkterna från Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Initialt är vår roll att hjälpa MailOnline att öka den programmatiska annonsförsäljningen till mycket goda nivåer över hela regionen. Därefter även att erbjuda de mest relevanta varumärkena skräddarsydda lösningar, säger Fredrik Sellgren, CEO, Sellbranch i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Sellbranch

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.