Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nischkanalerna ökar med nästan 50 procent

Publicerad: 22 Februari 2008, 07:12

Det ska vara nischat i tv, i alla fall enligt Orvestos räckviddsmätning för 2007. De tre stora har tappat i räckvidd, medan bland andra TV4+ och SVT24 är vinnare - SVT24 med nästan 50 procents ökning.


TV4 är räckviddsmässigt klart störst, vilket bara bekräftar de traditionella publikundersökningarna.

Under 2007 har TV3 och Kanal 5 ökat sin räckvidd något, medan de tre största tappat.

Nu är det inte bara dystert för public service. SVT24 ökar mycket starkt, Kunskapskanalen likaså.

För TV4 är också nischkanalerna glädjeämnen, TV4+, TV4 Film, TV4 Fakta och TV4 Sport har fått betydligt fler tittare.
Anders  Ahlberg

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.