Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nedläggning av SAAB behöver inte vara negativ

Publicerad: 16 December 2009, 08:39

Ovissheten kring SAAB har lamslagit Västkustmedias bevakningsområden. Men en nedläggning behöver inte vara negativ för tidningarna.


Ämnen i artikeln:

Saab

– Det är inte bara på plats vi märkt det, också på att all annonsering. Det har stelnat här, alla går och väntar på någonting, säger Tommy Hermansson.

Skulle en nedläggning av SAAB påverka er negativt?

– Det behöver det inte göra. Ett väldigt bra exempel är Dalslänningen. När det stora företaget lade ner verksamheten lyckads Dalslänningen bli minsta gemensamma nämnare på något vis.

– Tidningen fick en helt annan roll i krissituationen, och ökade både upplaga och annons. Så det behöver inte skada själva tidningen.

Allan Johansson, chefredaktör på TTELA, var inne på liknande resonemang i en intervju med Medievärlden i början av 2009.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Saab

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.