Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nätannonseringen slår print i USA

Publicerad: 22 December 2010, 06:35

Annonsörerna i USA lägger ner mer pengar på nätet än i print i USA. Det visar statistik från undersökningsföretaget eMarketer.


Enligt Guardian.co.uk har man i USA i år kommit till den brytpunkt när annonseringen på nätet är större än den i print.

2010 ökade nätannonseringen med 13,9 procent till 25,8 miljarder dollar samtidigt som printannonseringen sjönk med 8,2 procent och stannade på 22,8 miljarder dollar.

Statistiken har tagits fram av undersökningsföretaget eMarketer vars vd Geoff Ramsey säger till Guardian.co.uk:

De dåliga tiderna har fått fart på övergången till en digital marknadsföring.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.