Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Nätannonsering ökar trots lågkonjunktur

Publicerad: 5 december 2012, 06:01

På ett år har annonseringen på nätet och mobiler ökat med närmare 900 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

IRM

2011 köptes det reklamutrymme på nätet och i mobiler för 6,9 miljarder kronor. I år blir siffran 7,8 miljarder enligt ny statistik från IRM. Prognosen pekar på att 2015 är nivån på 10,3 miljarder kronor. En ökning med 50 procent jämfört med 2011.

Det kommer då att motsvara omkring en tredjedel av alla annonspengar enligt IRM:s vd Madeleine Thor.

Redan i år väntas internet bli det största reklammediet, säger hon till SvD Näringsliv.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.