Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

När får vi dagliga räckviddsmätningar, Frippe Stenberg?

Publicerad: 15 December 2009, 12:55

Frippe Stenberg, marknadschef för Tele2 Sverige, är ny ordförande i kommittén för dagspressannonsering inom Sveriges Annonsörer. Dagliga räckviddsmätningar är en av de prioriterade frågorna. (Uppdaterad)


Ämnen i artikeln:

Frippe StenbergSveriges TelevisionSveriges Annonsörer

–    Jag önskar att jag kunde ge ett definitivt datum. Medierna har gjort ett jättejobb när det gäller den här frågan, nu måste vi lite fart på mediebyråerna också.

–    Alla parter tycker att det vore bra med dagliga mätningar, men det finns många detaljer att ta hänsyn till. Självklart vill vi som annonsörer få bättre koll på vad vi betalar för.

Tror du att det finns en färdig modell om ett år?

–    Det är omöjligt att säga. Men vi kommer att jobba hårt med den här frågan under våren.

Vilka andra frågor kommer ni att prioritera?

–    Dagspressens framtid. Print är fortfarande det största mediet vi har i hela riket, men frågan är hur print kommer att stå sig i framtiden. Hur kommer mediehusen att utveckla sig? Kommer paketeringen av annonser att öka?

Vad tror du om 2010?

– Det blir ett spännande år. Det ser lite ljusare ut redan nu, vi märker en ökad aktivitet bland våra kunder.

Uppdatering: Dagliga räckviddsmätningar finns sedan augusti 2008 för ett antal dagstidningar med en daglig räckvidd på minst 300 000 exemplar. Siffrorna baseras på Sifos mätningar.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.